• Dalyvių skaičius: 10–15 moksleivių
  • Programos trukmė: 1,5 val.
  • Programos kaina: vienam dalyviui - 8 €
  • Užsisakyti galite: el. paštu mokykla@septintasfortas.lt , telefono numeriu +370 655 66550

Galimybė tirti gyvybę molekuliniu lygmeniu atsirado ne taip ir seniai – XX a., tačiau per ne pilną amžių pažengė ypač sparčiai ir prisidėjo prie kertinių žmonijos civilizacijos klausimų sprendimų. Pasitelkus įvairias gyvybės mokslų šakas diagnozuojamas ar gydomas vėžys bei nevaisingumas, atskleidžiami sunkūs nusikaltimai, sukuriama naujų maisto produktų, saugoma žmogaus sveikata bei gamtos gerovė.

Gyvybės mokslai – tai įdomūs, bet sudėtingi mokslai, apimantys įvairias kryptis: biochemiją, genetiką, molekulinę biologiją, ląstelių biologiją, biotechnologijas bei mikrobiologiją. Šios disciplinos taikomos laboratorinėje diagnostikoje, medicinoje, farmacijoje bei įvairiuose moksliniuose tyrimuose.

Gyvybės mokslų šakų specialistais gali tapti intelektualūs, kruopštūs ir atsakingi jaunuoliai, baigę atitinkamas aukštojo mokslo studijas, tačiau niekas nedraudžia dar besimokant gimnazijoje šiais mokslais pradėti domėtis Kauno tvirtovės VII forto edukacinėje laboratorijoje. Edukacijų metu moksleiviai turės galimybę išvysti kraujo ląsteles bei susipažinti su itin gausiu bakterijų pasauliu, išskirti DNR bei pramokti naudotis pagrindiniu gyvybės mokslų specialistų įrankiu – automatine pipete.

Kviečiame moksleivius į gyvybės mokslų krypties edukacines programas naujoje Kauno tvirtovės VII forto gyvybės mokslų laboratorijoje!

1. DNR – SLAPTAS GYVYBĖS KODAS

DNR struktūra atrasta XX a. viduryje, šis atradimas apvertė mokslo pasaulį ir smarkiai prisidėjo prie genetikos, biochemijos, molekulinės biologijos mokslų vystymosi. Šiandien, tyrinėdami DNR, mokslininkai gali identifikuoti asmenį, nustatyti nusikaltėlį, atrasti polinkį sirgti įvairiomis ligomis, tirti ląstelėje vykstančius procesus.

Edukacinės programos metu moksleiviai susipažins su DNR struktūra ir jos funkcija, supras iš kokių biologinių medžiagų galima skirti DNR bei susipažins su pagrindiniai DNR skyrimo etapais. Praktikos metu dalyviai turės galimybę savarankiškai išskirti DNR iš vaisių arba daržovių.

Programa rekomenduojama: 9-12 klasių moksleiviams.

Eskursijos nuotrauka

2. KRAUJAS – GYVYBĖS TĖKMĖ

Kraujas – gyvybiškai svarbus organizmo jungiamasis audinys, sudarytas iš skystosios dalies ir kraujo ląstelių. Šis audinys cirkuliuoja kraujo indais – kraujagyslėmis, o pastovią jo cirkuliaciją užtikrina širdies darbas. Edukacijų metu moksleiviai supažindinami su kraujotakos sistema, širdies sandara, kraujo kilme, sandara bei funkcijomis. Edukacinės programos turinys diferencijuojamas pagal moksleivių amžių.

Siūlome šiuos programų pasirinkimus:

  • Kraujo tepinėlis (5–12 kl. moksleiviams). Programos metu mokiniai bus supažindinti su kraujo kilme, sandara, pagrindinėmis funkcijomis bei pramoks naudotis nepakeičiamu mikropasaulio tyrinėtojo prietaisu – mikroskopu. Laboratorinio darbo metu jaunieji tyrėjai patys padarys kraujo tepinėlį ir, jį mikroskopuodami, išvys kraujo ląsteles, išmoks jas diferencijuoti bei pamatys, kuo žmogaus kraujas skiriasi nuo kupranugario ar vištos kraujo.
  • Širdies anatomija (9–12 kl. moksleiviams). Programos metu mokiniai susipažins su kraujotakos sistema – kraujagyslėmis ir širdimi, supras šios sistemos funkcijas bei sandarą. Laboratorinio darbo metu moksleiviai bus supažindami su pagrindiniais preparavimo principais ir savarankiškai atliks širdies preparavimo procedūrą, kurios metu išnagrinės širdies sandarą.
    Širdies anatomijos edukacija gali būti užsakoma likus mažiausiai savaitei iki planuojamos edukacijos datos, nes būtini pasiruošimo darbai.
  • Kraujo grupės ir kraujo tepinėlio mikroskopija (10–12 kl. moksleiviams). Programos metu mokiniai bus supažindinti su kraujo ląstelėmis ir kraujo grupėmis, suvoks kraujo grupių reikšmę bei jų svarbą kraujo donorystės metu, išmoks sąvokas „antigenas“ ir „antikūnas“. Laboratorinio darbo metu moksleiviai susipažins su kraujo grupių nustatymo metodais, turės galimybę savarankiškai nustatyti savo arba duoto kraujo grupę bei, naudodamiesi mikroskopu, stebės paruoštą kraujo tepinėlį ir išvys skirtingas kraujo ląsteles bei išmoks jas diferencijuoti.
Eskursijos nuotrauka Eskursijos nuotrauka Eskursijos nuotrauka

3. BAKTERIJOS – (NE)ATRASTAS PASAULIS

Bakterijos – tai ne tik vieni pirmųjų organizmų, atsiradusių Žemėje, bet ir gausiausia gyvybės forma pasaulyje. Jos itin ištvermingos ir aptinkamos praktiškai visose buveinėse – nuo vandens ir dirvožemio iki verdančių versmių ir Žemės plutos. Nors bakterijos negalime pamatyti plika akimi jos mūsų gyvenimui daro didžiulę įtaką – kai kurios bakterijos mums padeda gaminti įvairius maisto produktus bei yra būtinos tinkamam mūsų organizmo funkcionavimui, o kai kurios gali mus susargdinti ar net pražudyti. Dėl šių priežasčių itin svarbu išmokti atpažinti ir tinkamai identifikuoti šiuos mikroskopinius organizmus.

Edukacinės programos metu moksleiviai susipažins su bakterijų morfologija bei sandara, išgirs apie bakterijų naudą ir žalą žmogaus organizmui bei pramoks naudotis pagrindiniu mikroskopinio pasaulio tyrimo įrankiu – mikroskopu. Laboratorinio darbo metu jaunieji tyrėjai patys pasiruoš bei Gramo būdu dažys bakterijų tepinėlį ir, jį mikroskopuodami, išvys bakterijų formų įvairovę bei išmoks priskirti stebimas bakterijas Gram teigiamoms ar Gram neigiamoms bakterijų grupėms.

Programa rekomenduojama: 9-12 klasių moksleiviams.

Eskursijos nuotrauka

4. PIPETĖS – LAŠELIŲ MOKSLAS

Vienas lašas – daug ar mažai? Kasdienybėje tai nedidelis, rodos, nieko pakeisti negalintis kiekis, tuo tarpu gyvybės mokslų laboratorijoje mažas lašelis tyrimų rezultatus gali apversti aukštyn kojomis! Šios programos metu kviečiame susipažinti ir patiems išbandyti vieną svarbiausių moderniosios laboratorijos įrankių – mikropipetę.

Edukacinės programos metu moksleiviai susipažins su šiuolaikinės mikropipetės protėviais bei išvys šio įrenginio evoliuciją nuo paprasčiausio stiklinio vamzdelio iki elektroninių programuojamų mikropipečių, leidžiančių valdyti ypač mažus skysčių kiekius. Laboratorinėje užsiėmimo dalyje, susipažinę su pagrindinėmis pipetavimo taisyklėmis, moksleiviai išmoks tinkamai valdyti mechaninę pipetę bei išvys kiek netikėtą, menišką gyvybės mokslų pusę – pipetės pagalba kurs spalvotus paveikslus.

Programa rekomenduojama: 10-12 klasių moksleiviams.

Eskursijos nuotrauka

5. Anatomijos pamoka: Rattus norvegicus albinus

Šiandien mokykloms įprastus plastikinius modelius pakeitus realia praktika, Kauno tvirtovės VII forto edukacinėje laboratorijoje moksleiviai turi galimybę pamatyti žinduolio audinius tokius, kokie jie yra iš tikrųjų – su daugybe atspalvių ir tik jiems pritinkama tekstūra.

Moksleiviai, mokykloje tyrinėję žmogaus anatomijos teoriją, edukacinės programos metu turės galimybę pamatyti tikrus albinosės laboratorinės žiurkės (Rattus norvegicus albinus) organus, atlikdami disekciją – preparavimą anatomijos mokymuisi. Užsiėmimo metu moksleiviai susipažins su biologinės saugos reikalavimais bei išmoks saugiai dirbti su anatomine medžiaga, taip pat pažins ir atliks disekcijos eigą, įgis praktinių įgūdžių dirbdami su pagrindiniais chirurginiais įrankiais (skalpeliu, pincetu, žirklėmis), susipažins su vidaus organais, jų topografija ir struktūra.

Programa rekomenduojama: 10 – 12 klasės mokiniams

Dalyvių skaičius: iki 10

Eskursijos nuotrauka

 

Darbo laikas

Dirbame 25 valandas per dieną 8 dienas per savaitę laisvu grafiku 😉

EDUKACIJŲ CENTRAS:

Dėl edukacijų moksleiviams skambinti telefonais +370 655 66550 arba  370 699 22536

Jei neatsiliepiam – labai prašome SMS arba el. paštu mokykla@septintasfortas.lt

Visą parą mus rasite Online Facebuke – https://www.facebook.com/kaunotvirtove/

Muziejaus lankymas:

Dėl apsilankymo muziejaus ekspozicijoje ir ekskursijų grupėms kreptis tel. +370 655 66 550 arba el. paštu info@septintasfortas.lt

Vasaros metu ekskursijų nevedame.

 

Steam School Label

© 2021 septintasfortas.lt
Orlov Visual Agency logo